FÖR MYCKET SOL

MITT ÅR I USA / 1
Den senaste veckan har vi haft toppen väder med skinade sol och 25 grader! Kanonväder om ni frågar mig, lite skillnad från det svenska vädret har jag sett! Idag har jag fart fram och tillbaka, jobb på morgonen, klass sedan hämta medicin åt äldsta killen, kom hem 15 minuter innan det var dags att åka och hämta barnen! Det visade sig att lilkillen hade magont så han hade fått lämna klassen tidigare för att sitta utomhus! Så när jag kom började hans tårar falla ner för hans kinder! Så var glad att jag alltid kommer 5 minuter innan klockan ringer så fick sitta och trösta honom tills vi väntade på de andra två! Vi fortsatte vidare till simningen som killen hoppade över men tjejen hoppade i det svalkande vattnet! Så jag och lillkillen satt i skuggan medans jag försökte få han att lugna sig medan den äldsta badade själv! Måste säga att barnen har bland de bästa simlärarna någonsin! Alla tre kom fram till oss och frågade hur han mådde! Skulle ha slutat vid 9 idag men vi värdmamma bestämde sig för att ta med barnen ut så fick sluta redan vid 6. 
 
Jag börjar känna att all sol tar på mig som bara den, inte för att jag redan har blivit röd och mina färknar börjar komma! Utan mitt huvud har varit tungt hela dagen då jag har suttit i ett klassrum 3 timmar, sedan ytterligare 3 timmar i bilen sammanlagt efter allt åkande och på det, denna värme vi har! Har knappt fått någon frisk luft under dagen förutom när vi var på simmingen och badade Harvey i trädgården! 
 
 
#1 - - Mamma:

Det märks verkligen att barnen känner en trygghet hos dig.

Här i svedala är det kallt och ruggigt burr, Vi hade fint i söndags men både innan dess och efter det så har det bara vara kallt och ruggigt och solen har lyst med sin frånvaro. Nästa vecka är det juni och sommar eller :)

Till top