10 SAKER OM MIG!

MITT ÅR I USA / 1
- Blodpudding är något jag älskar!
- Primark är min favoritaffär!
- Jag skulle vilja uppleva 50 - talet, inte för att det var kass för kvinnor utan för modet! 
- Har någon fixide om att jag önskar jag var vänsterhänt! Blir exalterad när jag ser någon som är vänsterhänt!
- Jag är inte allergisk mot något!
- Bio är min största hobby! 
- Coca - Cola är den enda läsken jag tycker om!
- Föredrar hallon framför jordgubbar!
-Är en äkta Ullareds fantast!
- Grey's Anatomy är min absoluta favorit serie!
#1 - - Amanda:

Hej Lisa!
Min kompis tipsade om din blogg, jag ska också till Seattle som Au Pair, eller mer exakt lite utanför Seattle, till Issaquah. Jag åker i September, hur länge stannar du i Seattle? Finns det många Au Pairer, både svenska och från andra länder? :) Hur är Seattle som en stad? Vore kul om du kunde berätta lite om hur du trivs i området osv.

Ha det bäst, Kram!

Amanda från Varberg

PS:
Är vänsterhänt, f.d. gekåsanställd, älskar hallon och Grey's Anatomy ;)

Svar: Åh vad kul att du ska åka som Au pair! Du kommer inte ångra dig kan jag lova! Issaquah är ett jättebra område att bo i! Allt finns där 😄 Mitt år slutar i juli så kommet tyvärr inte vara kvar här när du kommer hit! Det finns ganska många Au pairer här, från de flesta länder! I mitt område har det bott 2 andra svenskar under mitt år. Ganska skönt men det har även varit skönt att umgås med Au pairer från andra länder så att man kommer in i språket så mycket lättare! Seattle är också ett väldigt bra stad, ungefär 20 minuter bort med bussen! Det är inte direkt någon jättestor stad men det finns definitivt saker att göra! Shopping, bio, kultur! Rekommenderar att du gör Duck Touren i Seattle, du får veta mycket om Seattle! Sedan så är Public Market en stor turistattraktion! 😄
Lisa Zakó

Till top