WATERCOLOR CLASS

MITT ÅR I USA / 1
Som au pair så måste man ta 6 credits under sitt år här! Jag tog mina första 4 credits strax innan jul i San Deigo där jag gick på en weekend kurs! Den var jättespännade och intresant! Dock var läxan lite väl mycket och hade inget att göra med själva kursen jag hade! 
 
Nu har jag signat upp mig för mina sista två credits! Dem kommer jag ta på Bellevue Collage, där jag ska läsa Watercolors: For beginners! Campuset har inte så mycket att välja så jag tog en där jag inte behöver göra sådär jättemycket på men samtidigt få tcå credits. Det roliga är att jag inte kan måla överhuvudtaget och jag tar en målerikurs, lite komiskt sådär! 
 
Så förra veckan hade jag min första lektion, den började egentligen för två veckor sedan men jag behövde jobba då det var påsklov! Det gjorde inte så mycket, då dem inte hunnit göra så mycket! Klassen är vädligt liten och det är jag och pensionerärna! 
 
Så förra veckan innan kursen så åkte jag till Michels för att köpa alla supplies som jag behövde till kursen! De gav mig en jättelång lista! Det hela kalaset gick på 85 dollar! Det är inte biligt att måla kan jag ju säga. Oh Lord säger jag bara! 
 
 

#1 - - Anna:

Kanske kommer du tycka det är jätteroligt att måla, men visst kan det bara vara skönt med en lugnare kurs. Kul att läsa en blogg från USA!

Kika gärna in och lämna en kommentar på min blogg om vill!

Svar: Det är jättekul men det är lite svårt i början då jag aldrig riktigt har varit bra på att måla men det kanske kommer :)
Lisa Zakó

Till top