EASTER SUNDAY

MITT ÅR I USA / 1
Idag är det Easter sunday som dem säger här i staterna! Dagen började redan klockan kvart över 7 då påskharen hade lämnat presenter till barne inklusive mig! Sedan var det dags för barnen att gå på äggjakt i huset! Efter det var det var det munkar och kaffe hos grannarna innan det var dags för ännu en äggjakt men denna var tillsammans med alla grannbarn! Vad kan jag säga mer än att över 10 tomter var fyllda med små plast ägg som inehöll allt från godis till klistermärken. 
 
 
 
 
Så himla goda munkar! Dem beställde så himla måga munkar att vi fick ta med oss en massa munkar hem! Måste fråga var dem är ifrån! 
 
Strax innan tio satte vi oss alla i bilen för att åka till kyrkan och gå på easter sunday church! Det var andra gången jag har följt med min värdfamilj till kyrkan! Idag vart det väldigt känslosamt då en tjej berättade en hemsk historia om vad som hon hade utsatts för när hon var liten! Lite väl mörk som min värdpappa kallade det för kyrkan på påsken! Efter kyrkan så åkte vi vidare till klubben för att äta påskmiddag! Inte direkt någon hederlig svensk påskmiddag men det var gott! 
 
 
Efter lunchen var det dags för ytterligare en äggjakt men denna gång på klubben! Barnen kommer gå på högvarv hela veckan! Sedan var det dags för hemfärd! När vi kom hem så annordnade jag min egna lilla skattjakt för barnen! Tog in den svenska kulturen för barnen och skattjakten blev snabbt populärt! 
 
Annars så har vi bara tagit det lungt resten utav dagen! Jag har ätit mängder av godis redan så vet inte hur detta kommer sluta! 
 
#1 - - Pappa:

Hoppas att påsken har varit bra , med mycket mat och godis.
Det ser ut att varit full fart varje dag .
Hoppas allt är bra saknar dig Kram Pappa

Till top