GOODBYE SAN DIEGO

MITT ÅR I USA, REMATCH / 2
Nu har jag mellanlandat i San franssisco! Planet hit skulle vara försenat med en timme med det gick ner till 30 minuters försening tillslut. Det roliga med flygningen var att jag blev placerad vid nödutgångarna på flyget. Fick svara på frågan "You are sitting by the emergency exit and you will have to be able to help in case of an emergency. I now want you to answer yes verbal if you can sit hear!" Sen så fick vi 6 som satt på den raden säga yes. 
 
Nu är det ca en timme kvar tills det är dags gör boarding på det plan som faktiskt kommer landa i Seattle! 
 


#1 - - Susanna Maria J:

Hihi så kul! :D

#2 - - Anonym:

Hej!
Hittade till din blogg och är själv aupair i USA...jag såg att du har varit i rematch hur var det? Och hittade du en familj fort? Hur var det med städer fick du välja område och antal barn? :)

Jag kommer också gå i rematch och hade som sagt lite funderingar :)

Svar: Hejsan! Vad tråkigt att du ska gå in i remmatch :(
Rematch var inte det roligaste precis! Fick en jättedålig kontaktperson som fullständigt sket i mig! Det är jätte påfrestande att vara i rematch då du inte vet hur det kommer bli. Jag var jättestressad och orolig konstant! Jag vet inte hur det är med att välja område med jag valde i iallafall att bor vart som helst då jag ville stanna kvar i USA! Hade ett mål och det var att stanna i USA till mitt år var slut! Jag matchades totalt med 14 familjer under mina två veckor men blev matchad med min värdfamilj efter 11 dagar!

Sedan när det gäller familj kan du lägga fram önskemål men de följer dem inte! Jag valde att inte ha mer än 3 barn, amerikansk familj, lediga helger och att familjen skulle ta in mig som en familje medlem. Jag hittade en jättebra familj här i Seattle, jag jobbar helger men det blev som det blev för jag klickade så otroligt bra med familjen.

Har du några mer frågor så är du välkommen att kommentera eller skicka ett mail till [email protected] :)
Lisa Zakó

Till top