MITT RUM ÄR RENA KAOSET

MITT ÅR I USA / 0
Nu är det endast två veckor kvar av mitt au pairliv och jag har nu gått in för packning och städning på riktigt! Jag har mina 3 resväskor framme så det är lite svårt att ta sig fram i rummet! Men jag packar en av de stora väskorna med saker som inte kommer att användas under resmånaden och därav inte öppnas förrens jag kommer hem till Sverige så packar den full på 23 kilo! 
 
Det mesta är nerpackat och jag börjar smått återställa rummet till det jag bosatte mig i för 10 månader sedan med att ställa tillbaka sakerna på sin plats! Bokhyllan börjar bli tom och likaså min garderob! Jag trodde nog aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle samla på mig så här mycket saker under mitt år! Det är nästan hemskt, jag lämnade Sverige med en fullpropad väska på 22 kilo! (Det var försig fylld med en massa presenter!) Nu kommer jag tillbaka till Svergie igen med två väskor på 23 kilo vardera samt ett fullproppat handbagage. Ni ska bara veta hur mycket saker som jag lämnar kvar här men så får det bli! Igår åkte jag till Target för att köpa nya vaccumpåsar då de jag hade med mig gick sönder när jag skulle packa förra veckan! Så idag vaccumpackade jag nästan alla mina kläder så fick plats över att fylla en resväska full som nu väger 22 KILO! Helt sinnesjukt, men det är skönt att en väska är helt färdigpackad! Det som tar mest plats är alla mina skor, har lyckats samla på mig 9 par under mitt år här! Opps! Provpackade även att packa ner alla kläder som ska användas på resmånaden och allt får plats i handbagaget! 
 
Jag skickade hem ett packet i måndags, med min fluffiga filt då den är så stor och tar up en halv resväska! Jag vet att jag kommer köpa en del på resmånaden så jag vill ha ungefär en halv väska tom för att vara på den säkra sidan och veta att jag får med mig allt hem! 
 
 
Till top