NEW YORK 4-7 AUGUSTI

MITT ÅR I USA / 0
Dag 1 
 
Vi lämnade Philadelphia runt 10 på morgonen med en buss som skulle ta oss mot New York! Sista stoppet på min resmånad. Bussresan skulle ta två timmar med den slutade i 6 timmar! Det gick ett rykte på bussen att busschauffören hade tagit fel motorväg och sedan så hamnade vi i världens trafik. När vi kom till hotellet så gjorde vi iordning oss snabbt för att sedan åka och se Yankees spela. Matchen varade i nästan fyra timmar och dem vann! 
 
 
 
Dag 2
 
När vi vaknat och gjort i ordning oss så åkte vi till Time Square runt 12. Älskar Time Square, speciellt på kvällen när det är mörkt och allt lysts upp alla skyltar. När vi tagit bilder på allt och suttit på den röda trappan och jag exalterat över att The Amazing Spiderman har spelats in där så börjar shoppingen i souvenir affärerna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara med det så gick vi till Central Park. När vi kände oss klara med stora delar av parken så fortsatte vi vår färd med inriktning mot Grand Central Station. Den är precis som i filmerna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dag 3 
 
Vi snozzade denna morgon precis som alla andra dagar. När vi tagit oss i kragen och gått upp och gjort i ordning oss så tog vi Subwayen till Brooklyn för att gå över Brooklyn bridge till Manhattan! Otroligt coolt. Sedan så åkte vi till Washington Square park och Carrie Bradshaws hus. Vi var inte dem ända på det sistnämnda som hade samma idé. Sedan så åkte vi till 9/11 memorial. Att åka till minnesmonumentet för World Trade Center var en av de sakerna som jag sett fram emot mest på denna resa. Det är så sorgligt att det har hänt och att över 2000 människor förlorade sitt liv. 
 
Sedan så åkte vi tillbaka till hotellet ganska tidigt för att packa resväskorna och försöka avgöra om de väger mer än 23 kilo!!
 
Dag 4 
 
HEMFÄRD! 
 
Vi lämnade hotellet redan klockan halv 9 på morgonen för att vara på den säkra sidan att vara på flygplatsen i god tid! Vi kom dit runt kvart över 9 och checkade in! Vi var tvungna att ha checkat in och gått genom security innan 11 då jag flög internationellt. Sedan så hängde vi bara på flygplatsen tills klockan 2 då mitt flyg till Island gick. Hade en mellanlandning där på en och en halvtimme innan flyget gick mot Sverige. Landade på Arlanda klockan 6 på morgonen! Det blev lite tårkalas när jag gick ut genom dörrarna och såg min familj som jag inte sett på 5 månader. 
Till top