AMERIKANSKA AMBASSADEN

AMERIKANSKA AMBASSADEN, FÖRBEREDELSER / 2
Idag tog mamma och jag halv 7 tåget upp till Stockholm för att sedan ta oss ut till den amerikanska ambassaden. Vi tog med oss frukost som vi åt på tåget men min aptit var inte sen största då jag var så himla nervös.
 
 
Väl när vi kom fram till Stockholm visste vi inte vart vi skulle ta vägen, det ända jag visste var att vi skulle åka buss 69. Det blev kaos och mamma blev stressad men det löste sig och strax innan halv 9 var vi framme vid ambassaden. Ställde oss i kö och väntade i 45 minuter innan det blev min tur att gå igenom säkerhetskontrollen, fick visa pass och skosulorna. Sen fick jag vandra vidare in i byggnade där jag fick en nummerlapp och sätt mig ner och vänta. Sedan skulle jag lämna in alla papper, men hon i kassn ville bara ha hälften. Sedan fick jag gå sätt mig och vänta på att bli upproppad för att lämna fingeravtryck, det tog en timme och ytterligre två till innan jag fick göra min intervju. 
 
De frågade som jag fick var:
Vart ska du bo?
Hur många barn ska du ta hand om?
Hur gamla är dem?
 
Killen som intervjuade mig var jättetrevlig och småpratade för att göra det lättare vilket var toppen. Han ställde frågorna sen skrev han på mitt DS-2019 och önskade han mig lycka till. När jag kom ut till mamma igen var jag helt kallsvettig av all nervositet. 
 
 
Efter mitt godkännande från ambassaden gick vi mot gamla stan. Jag var assugen på pizza så vi hamnade tillslut på en italensk restaurang. Helt plötsligt kom det in en massa livvakter på restaurangen, det vissade sig sen att det hade varit en kändis där, dock såg vi inte vem. Efter lunchen gick vi i alla sovnierbutiker i hopp om att hitta lite presenter till värdfamiljen, innan vi åkte hem vid kvart i sex. 
 
#1 - - Linnéa:

Haha, vilket sammanträffande! Jag var med på ambassaden i torsdags, fast en timme efter dig! :) Hur lång tid tog det för dig totalt? Jag väntade i 3 timmar....

Svar: Där ser man! Det tog ca 4 timmar från att jag kom dit tills jag var ute igen. :) Det dåliga var att det tog så himla lång tid och att de inte riktigt hade något kösystem förutom i början när du ska lämna alla papper. Det var någon kille som kom långt efter mig som max var där i 45 innan han var klar..
Lisa Zakó

#2 - - Linnéa:

Oj, där ser man... Det var ett himla dåligt kösystem ja! Då måste vi ha stött på varandra där inne, sånt är så lustigt!

Svar: Ja det måste vi ha gjort! Synd att vi inte visste att vi skulle dit samtidigt, så att man kunde ha haft någon att prata med :)
Lisa Zakó

Till top